Friyay!

Nu är den här veckan snart över och jag har massvis kvar att göra, på det hela har jag blivit riktigt förkyld och har ingen bok. Däremot har det varit trevlig kvällar hos grannen! :) Men förhoppningsvis finns boken på biblioteket i Umeå. Emelie skulle kika på det innan hon far hemmåt.  Så jag har tagit en paus en stund ifrån dödenskurs.. En hel kurs om döden. Det är ganska lätt deprimerande. Men intressant. Fram tills dess jag måste försöka komma på hur man pratar med barn om döden och att jag ska skriva hur jag vill ha min begravning. Vilket jag iofs har redan gjort, då jag har fyllt i mitt vita arkiv.

Så nu sitter jag och försöker lära mig att odla, hur fantastiskt vore det inte att ha färska grönsaker och rotfrukter? Där det dessutom inte är några bekämpningsmedel. Till och med frönen är eko. Man skulle haft några kor och grisar med, så har man fått bra närprodcerat kött också. Nu har jag inte så mycket plats att plantera på, men det blir lite gurkor, tomater och sådant smått.. Tänkte sätta dill och persilja också. Färska kryddor till maten blir ju fantastiskt! :) Sedan ska uteplatsen fixas, spaljen ska slipas och målas.. Gräset mellan plattorna ska bort och lite loungemöbler ska dit!