Uttråkad.

Idag har jag vilat hela dagen, inte så kul men skönt.. Började se Jordskott igår och såg klart sista avsnittet idag.. Kollat ikapp serierna jag vanligen brukar se.. Det är rätt trist att vara sjuk och jag är uttråkad.. Jag skulle verkligen behöva gå och handla, men orkar inte byta kläder....
Just nu sitter jag och kikat på resor på Ving, denna gång drömde jag mig till Maldiverna.. Hotellet var på en liten ö.. Där man bodde i rummen ute i vattnet.. Det såg helt magiskt ut.. 

Häromdagen på jobbet, kikade jag lite på en intervju med Anna Wahlgren.. Anna förespråkar 5-minutersmetoden.. Jag har som sagt själv inga barn, men jag skulle aldrig under några omständigheter köra den metoden för att mitt framtida barn ska sova själv.. Jag har ju varit med John och Elias ganska mycket och när dom gör illa sig eller är ledsna och gråter så skär det i mitt hjärta.. Jag förstår inte hur man som föräldrar kan medvetet låta sitt barn grina och skika efter föräldern.. När jag just googlade om den här metoden så hittade jag ett stycke som kommer härifrån ifall Alfons åbergs pappa hade använt den.

"Alfons ropar på pappa. Pappa svarar inte. Alfons blir rädd och ropar högre. Pappa svarar inte. Alfons springer upp och letar efter pappa. Pappa svarar inte utan lyfter tillbaka Alfons i sängen.

Alfons ropar på pappa. Pappa svarar inte. Alfons ropar på pappa. Pappa tittar på klockan medan han läser tidningen. Alfons skriker efter pappa. Efter fem minuter kommer pappa in och säger ”sov nu Alfons”. ”Men det är ett lejon i garderoben” skriker Alfons.
Pappa går ut. Alfons gråter. Pappa tittar på klockan och läser tidningen. Alfons gråter och skriker… "

Jag skulle aldrig orkat att lyssna på mitt barn gråta eller ropa efter mig i fem jäkla minuter innan jag fick trösta det. Det gör ju ont att höra ett barn gråta, oavsett om det är ett främmande barn eller mina syskonbarn.. Jaja. Alla får väl göra som dom vill när det gäller denna metod.. 

Hörshej.