When you belive.

Jag kan verkligen inte somna, har legat och försökt ett par timmar nu. Det går verkligen inte.. Jag känner mig överväldigad av känslor.. Jag fick lägenheten, den är min. Jag kommer att flytta i slutet av december..Jag kommer att ha ett kök,en uteplats och jag kommer att ha ett hem igen.. Tårarna nästan rann när jag samtalet kom. Hennes inledning. "Det ser ut som du blir bruketbo" Jag fattar det inte. Fattar det inte fortfarande. Jag får äntligen flytta.. Den här lägenheten jag har nu har så mycket minnen, dåliga minnen, destruktiva minnen och jag är inte där längre.. Jag vill börja om på nytt i det underbara liv jag har idag. För mitt liv är nästan för bra för att vara sant.. Det finns fläckar, det finns besvikelse.. 

Jag saknar alla härliga människor på Runö.. Det har verkligen varit en fantastisk vecka. Det är så ofattbart att vara i ett rum med över 250 människor som tror på samma sak, som slåss för samma sak, vi alla är lika taggade på att förändra. Det är magiskt. Jag finner inga andra ord för den stämningen som var i stora salen, speciellt under festmiddagen. Jag ryser varje gång jag tänker på den känslan.. Gänget på kommunal är helt fantastiskt..
Hela detta år har varit underbart.. Jag hoppade på det fackliga av en slump, fick ett samtal av min pappa och 1½ vecka senare var jag i Stockholm och hade en träff med en ny centralgrupp inom Kommunal.. Den utmaningen.. Jag klarade det. Jag har växt så mycket i år. Men under denna vecka har mitt självförtroende vacklat, det har verkligen gått upp och ner. Klarar jag detta, eller borde jag ens göra detta? jag gillar inte att stå i centrum, men för att slåss för dom fackliga frågorna måste jag stå i centrum, jag måste höras, måste synas.. Jag är inte så bekväm med det.  Jag måste bli bättre att våga stå för min sak. Jag har mycket att säga, men jag måste våga säga det. Utan att bli skakis, generad och rädd.  Det är min nästa utmaning. Det är mitt mål inför nästa år.

Jag måste sova, imorgon ska vi fira min lillebror.. Han fyllde år i torsdags.. Och min syster kommer, vilket innebär att jag får gosa med pojkarna.. Ett perfekt avslut på denna fantastiska vecka..