Shit happens, deal with it.

Idag kom jag och tänka på alla dåliga dagar, innan diagnosen, innan medicinen.. Varenda gång jag hade bestämt mig, så var det som ödet kom och gav mig något bra. För varenda gång jag verkligen nådde botten så kom något och räddade mig. Det var inte meningen att jag skulle dö. En kväll minns jag så väl, hade gått hem från Alex.. Egentligen hade jag inte mått så dåligt den dagen, men jag tänkte för mig själv att ifall inte gångljuset hade slagit över till grönt när bilen kom så skulle jag hoppa framför den.. Det slog över till grönt för mig och jag gick övervägen.. Sedan slog det mig, att nu skulle min familj få höra om mitt självmord. Helt konstig känsla. Jag ville ju inte göra illa dom på det sättet, ville inte utsätta dom för det.. Men jag ville samtidigt inte utsätta mig själv för ett helvete. Det helvete till liv jag levde.. 

Jag är otroligt tacksam att det hände något bra varenda gång, för annars hade jag aldrig fått uppleva det fina liv jag har idag.. Många tycker nog säkerligen att jag är löjlig när jag jämt tjatar om hur bra mitt liv har blivit. Men har man aldrig nått botten så förstår man inte heller.. Jag har nuddat där ett flertal gånger i mitt liv..

Vaknade imorse igen av en marddröm, precis samma sak igen.. Minns inte vad den handlade om, utan mer känslan av den när jag vaknar.. Jag vet nog egentligen vad den handlar om.. Det kallas flaskback, i drömmar. Jag återupplever något jag gått igenom i mina drömmar.. Det har hänt många gånger förut, speciellt under tiden jag gick i terapi. Jag vet inte riktigt vad som utlöst det igen. Gjorde något löjligt nättest och enligt den hade jag PTSD.. Jag borde nog prata igenom detta med någon en gång till om drömmarna fortsätter.. Då har jag nog ändå inte bearbetat klart händelsen, så mycket som jag trodde.

Nu ska jag däremot sova och se fram emot två lediga dagar, men imorgon ska jag städa ur köket ordentligt och så tänker jag nog inte laga så mycket mer mat i denna lägenhet! :D Var förövrigt och tittade på den nya igår, hade bara sett bilder tidigare. Jag kommer nog trivas riktigt, riktigt bra där.. Den var supermysig! :)