Träning och tankar.

Puuuuh, jag är så jäkla slut alltså.. haha. Igår var jag igång från halv nio på morgonen till halv tio och jag har jobbat precis hela dagen idag.. Haha.. Fick nå fnatt så kikade på youtube på magträning som man kan göra hemma.. Så hittade jag en film med magintervaller.. Väldigt likt tabata faktiskt.. I en övning hade dom stång, så jag fick improvisera och ta damsugarstycket och ha som stång.. haha.. Jag har dessutom pyjamas.. Vilken jäkla syn ni! ;)

Medans jag gjorde magövningar så stod jag och fundera på självinsikt och vad självinsikt betyder.
"Självinsikt - egenskapen hos en person som uppfattar sig själv på ett realistiskt vis". Jag har verkligen funderat på självinsikt ganska länge nu och jag blir alltid lika full i skratt när människor tror dom är bättre än vad dom egentligen är.. Det är absolut inget fel att älska sig själv, det ska man göra.. Men det får ju verkligen inte gå till överdrift.. Personligen tror jag det vanligaste egentligen är att man undervärderar sin egna förmåga och tappar tron på sig själv.. Vilket i sig egentligen har också med självkännedom.. Faktiskt. Men ja ibland skrattar man gott åt dom här personerna.. Fast egentligen är det tragiskt eftersom dom här personerna inte förstår att det dom önskar aldrig kommer bli.. 

Personligen tycker jag har en fördel, jag har gått i terapi länge.. Man lär känna sig själv, vilka bra sidor man har och vilka dåliga.. Sedan försöker man jobba bort dom dåliga.. Jag skulle beskriva mig själv som en medelmänniska i det mesta.. Jag är ju inte direkt supersnygg men jag är inte heller ful.. Jag är inte smart, men inte heller dum.. jag är faktiskt nöjd med att vara en medelmåtta.. Det har ju liksom kunnat varit värre.. Haha. :)
Någon jag verkligen inte gillar mig själv att i sammanhang där jag inte känner mig bekväm blir jag väldigt tyst och blyg.. Jag tar ett steg bakåt och analyserar bra länge innan jag bestämmer mig vilken roll jag ska gå in i.. Det finns även något jag verkligen gillar hos mig själv.. Det är att jag sätter upp olika roller av vem jag ska vara och sedan går jag all in.. Jag menar inte att jag ändrar min personlighet, utan snarare att jag sätter upp ett mål av den människa jag vill vara.. På jobbet är jag det som krävs av mig, för det är vad jag vill.. Att göra ett bra jobb..  Nu spinner jag på något jag inte har någon riktig koll.. Fast då får ni hänga med hur det fungerar i min hjärna.. 

När jag ändå skriver kan jag ju fortsätta om negativa människor..  Vilka energitjuvar.. Jag skulle nog faktiskt inte vilja påstå att jag är särskilt negativ.. Förutom när jag måste städa.. haha.. Eller jag har väl mina dagar.. Oftast blir jag tyst i stället och vill vara för mig själv.. Det blir liksom vad man gör det till..  Finns en person som alltid säger att man inte får ett tack för att ha ont.. Jag kommer låta hård i mina ord nu.. Man har alltid ett eget ansvar över sin livssituation.. Vad man väljer att göra är helt upp till dig.. Klarar du inte av ditt jobb psykiskt/fysiskt men byt jobb.. Det är ALDRIG försent.. Trivs du inte i ditt äktenskap, men skilj dig.. Jag ogillar när man gnäller fast man kan göra något åt det.. Det känns som onödigt gnäll.. faktiskt.. 

Och egentligen, min blogg speglar bara mina tankar inget annat.. Vad jag säger och vad jag tänker två skilda saker.. 

Oh, sängmys med pälsbollen <3