Lördag.

 Vilken dag.. Jag är ganska utmattad.. Vaknade fyra imorse och sedan gick jag och jobba vid sju.. Dessutom har jag haft feber hela dagen.. Men eftersom jag bara har feber så spelar det ingen roll.. Behöver inte direkt pussa på brukarna... Har levt på alvedon idag iaf.. Men det har gått bra! :) Förhoppningsvis är jag feberfri imorgon eftersom jag jobbar 12-21:15..

Annars blir jag så förbannat trött på folk som gnäller över skatterna.. Det är pinsamt att säga att pengarna går till bidragstagare.. Det visar bara på hur oinsatt man egentligen är.. Vet ni hur många människor som utförsäkras varje år? Nej precis.. Det är över 87 000 personer i SVERIGE som blev utförsäkrade 2014.. Dom människorna sätts utan pengar i flera månader innan soc har tagit ett beslut eller att de får nya dagar i A-kassan.. Dessutom har A-kassans tak inte höjt sedan 2002.. Bara det är vidrigt.. Många människor väljer faktiskt inte att vara arbetslösa.. Arbetslöshet leder till en väldig isolering.. Ja just ju, vi får ju inte glömma det klassiska kortet alla jävlar drar idag.. Invandrarna.. Ja dom tar våra jobb, lägenheter och så vidare.. Sedan begår dom ju väldigt mycket brott.. Herregud, ja vi måste stänga gränserna.. Infödda svenskar begår ju aldrig brott..  Hoppas ni verkligen läser min ironiska ton i detta inlägg.. Jag blir så förbannad att vi har blivit ett "jag" samhälle.. Vad hände med att hjälpa dom svaga? Istället kallar vi dom lata, dumma osv..
Jag är förbannat glad att jag betalar skatt, för det innebär att det finns kommunla äldreboenden med rättvisa villkor, dessutom kollektivavtal.. Eller varför inte ta LAS? Jag kan ärligt talat säga att det inte finns ett enda parti som värnar om våran välfärd idag..  Vill vi ha företag som Carema som tar hand om våra mor och far föräldrar.. Eller föräldrar i framtiden?
Hade vi ökat skatten och verkligen satsat på välfärden hade inte sjuksköterskorna behövt säga upp sig.. jag, personligen hade inte behövt jobba delade pass på helgerna.. Vi hade kunnat anställa fler så stressen blev mindre och vi hade kunnat öppna fler boenden. Vi hade även ökat våran lön så hade fler velat arbeta som undersköterska/omvårdare. Hemtjänsten hade inte behövt ha det så förjävligt som dom har det.. Sjukskrivningar i massor hade minskat radikalt.

Varför är det så förbannat viktigt att ha en massa pengar? Jag fattar seriöst inte... Blir vi verkligen lyckligare av det? Jag kommer nog aldrig förstå människors jakt efter ha en fet plånbok.