Legday

Körde ett ben- rumppass idag, så förhoppningsvis kan jag inte gå imorgon! ;) Haha. 

Idag blev det:
10x3 Front squat
10x3 Sumo front squat
10x3 benpress normal
10x3 Sumo benpress
20x3 utfall med hanltar
10x3 enbensutfall med hantlar
10x3 sittande benspark
10x3 glutes kickback
10x3 Hängade benlyft
20x3 russian twist
10x3 liggande benlyft
10x3 sidodrag i cabelcross
10x3 wood chop low i cabelcross

Detta är ett typiskt ben, rumpa och lätt magträning för mig. Fokuset ligger på ben och rumpa, för att stärka bålen har jag även kastat in några magövningar när jag har benpass. Jag kör hellre front squat i stället för vanliga för det innebär att jag kan inte böja fram ryggen lika lätt.. Ja för då faller jag framåt.. Så för mig funkar det mycket bättre.
Sumo front har jag nyss lagt in i benpassen, dels för att det är mycket roligare.. Tidigare har jag alltid kört benpress med friavikter på sidan.. då låg jag mellan 80-100kg.. Eftersom det inte är samma sak på en maskin så har jag fått sänka mig.. Jag bryr mig egentligen så mycket om det.. Utan mer att mina benmuskler börjar växa ordentligt nu på sistonde..