Happy ending

Den här dagen har varit ganska produktiv, var på färghandeln och handlade färg, handlade flyttlådor, var en sväng på stan. Packat lite och slängt massa onödiga saker.. Kollat en massa avsnitt av Scandal.  
Imorgon ska jag skriva på kontraktet för lägenheten och den nästa fredag får jag nycklarna. Äntligen får jag lämna det här svarthålet och starta om på nytt.. 

Jag har egentligen haft många nystarter i mitt liv.. Så många att det känns som jag vore närmare hundra än tjugofem.. Det känns ofta som jag levt så länge fast jag är så ung, det känns som jag haft flera olika liv i ett liv.
Varje gång jag har gått igenom något måste jag göra en förändring, en förändring som visar att jag har förändras. Det är helt sjukt vad denna lägenhet har minnen i sig.. Ytterst få som är bra, men väldigt många som är dåliga. Men om några år har jag förträngt detta. Det är vad min hjärna är tränad att göra, allt efter tiden går och saker som varit tunga så förtränger jag dom. Ibland känns mitt liv inte ens verkligt, för jag har tagit bort och förträngt känslorna till händelserna. Jag tänker sällan på det som hänt, utan mitt stora fokus är att försöka leva idag.. Dagar som denna är egentligen en sådan dag, där jag tänker på det som varit. Men oftast tar sjukdomen så stor plats i mitt liv att jag inte ens har tid att tänka på det förflutna. 

Jag kan inte somna och mina vanliga knep funkar inte, så jag provar att skriva här. Se om jag kan varva ner.. 

 
 
 
 
#1 - - Susanne:

Så fantastiskt bra skrivet Renée!