Friday, i'm in love

I eftermiddag vart jag extra lycklig, hämtade nämligen ut Femtio nyaser av honom enligt Christian.. Jag måste nog ställe klockan ikväll, annars läser jag nog tills imorgon bitti.. Kom även på varför jag har varit grinig sista dagarna, det börjar på M och slutar med ens.. Igen. Måste skriva en lapp att jag ska ringa för att ta ut skiten.

Annars så var mina kaplsar slut igår och jag ringde återigen tillbaka till psyk och han skulle prata med min läkare och ringa tillbaka till mig.. Så igår var jag dit och hämtade 4 tabletter Imovane.. En medicin jag har delade känslor för, jag har haft den ett kort tag tidigare och den funkar ju verkligen som insomningtablett.. MEN och ett väldigt stort men, det är en bensodiazepiner.. Den är beroende framkallande och det finns en risk att man vänjer sig så pass att man skulle behöva öka styrkan.. Det finns även väldigt många som har ett bensodiazepin missbruk.. Det är nog det som skrämmer mig mest.. För jag vet paniken som kommer när jag inte får sova.. För jag vet hur det är att vara vaken i flera dygn i sträck.. Fast nu ska jag inte vara så jäklans negativ, det behöver ju inte bli så! 

Min kropp är ganska slut efter 2 veckors dålig sömn, höjningar, byte mellan vanliga tabletter och kaplsar och nu även ett helt nytt läkemedel.. På 2½ vecka har jag haft 3 olika tabletter till sömnen.. Har verkligen försökt mitt yttersta att inte låta allt skina igenom på jobbet.. Men jag har varit väldigt öpppen med att jag kan försova mig eller vara dåsig så det är ändå skönt!
Men inatt ni, så sov jag så jag till och med kom försent till jobbet, haha! Men jag vaknade halv sju efter 12 timmars sömn så borde ha hunnit, men jag var så jäkla borta i morse.. Hade tagit på mig tjocktröja och skinnjackan.. Fattar inte vad jag tänkte med där. haha!

Jag tänkte skriva något annat, men vid närmare eftertanke tänker jag inte ge situationen mer uppmärksamhet..
Den här bloggen handlar om mitt liv och sjukdomen tar väldigt mycket tid av mitt liv och sedan har vi jobbet.. Där har jag tystnadsplikt. Önskar ibland att jag kunde dela med dom otroligt roliga stunder vi har.. Det är dom stunderna som gör mitt jobb värt det.. Men eftersom det har varit mycket just ned sjukdomen sista veckorna blir det naturligt mycket om det.. 

Men står både karrapåsen och boken och väntar på mig, ha en trevlig helg alllesammans! :D