Sleep tight.

Det går fort här, bara en tanke kan få hela min värld att gå från ljus till mörk.. Den här årstiden får hela min värld att rasa.. Jag brukar oftast inte vilja byta ut mitt liv, men idag vill jag det. För idag känns inte livet rättvist och jag vet verkligen att livet inte är rättvist och jag får genast dåligt samvete.. Jag är ju bara lite deprimerad, men tänk på alla dessa stackars människor som har det betydligt värre än mig just nu.. Jag har tak över huvudet,jobb, mat och behöver inte vara rädd, rädd för att inte vakna upp morgonen efter.. Eller somna till ljudet av bomber.. Jag behöver inte vara rädd att min familj ska torteras framför mina ögon.. Eller att jag ska fångatas och våldtas..
 
Jag borde inte jämföra mitt liv med någon annans, men jag vill precis som alla andra må bra.. Ingen vill satsa på hjärnforskingen eller psykiatrin för den delen.. Jag borde inte skriva detta, för jag vet att människor komma ta detta på fel sätt.. Men ibland blir jag lite arg, människor skänker miljontals pengar på krig, cancer i alla dess former. Jag säger inte att det är något fel med det.. Men det finns ingen gala för personer som mig, eller någon gala alls för personer som har en hjärnsjukdom.. Det finns inga galor för ALS, demenssjukdomar, stroke, parkinsson och framförallt inga galor för psykiska sjukdomar.. Det finns en hel månad för rosa bandet, visste ni att det finns ett band för psykisk ohälsa också? Ett grönt sådant.. 

Jag vet inte egentligen vad jag vill ha ut av detta, kanske försöker jag distrahera mig själv från mig själv..
Tror nog jag tar och sover nu, förhoppningsvis är det lite ljusare imorgon när jag vaknar.. Imorgon är jag ledig så jag ska försöka ladda inför 4 dagars jobb.. Jag tänkte höra med syrran ifall dom är hemma till veckan, för jag är tre dagars ledig och Sundsvall är nog det stället jag hade behövt nu.. 

God natt på er allihopa!


Jag älskar er <3
 

 
#1 - - Stajna Grrl:

Jag förstår hur du menar. Blir också irriterad över att samhället inte bryr sig om psykiatrin och psykiskt sjuka människor. Det behövs verkligen att man satsar på denna patientgrupp. Det skulle startas en ny psykiatrisk avdelning och jag sökte jobb där, så fick jag ett mejl: den kan inte startas pga ekonomiska skäl. Psykiatrin får aldrig några pengar. Jag blir så trött.